Menighedsrådet

Menighedsrådet er den øverste ledelse i Herstedøster Kirke. Det består af ti valgte medlemmer og kirkens tre præster, der er fødte medlemmer af menighedsrådet.
Menighedsrådet har ansvar for at lede det kirkelige arbejde i Herstedøster Sogn: fastlægge gudstjenesterne, planlægge aktiviteter for børn, unge og ældre, kultur, koncerter m.m., prioritere ressourcerne - og ansætte og lede kirkens ansatte. Det er også menighedsrådets opgave at passe på kirkens ejendomme: kirken, kirkegården, menighedsgården og præsteboligerne.
Menighedsrådet holder syv møder om året, og de er offentlige for alle, der har lyst til at deltage.  Referater er offentligt tilgængelige, når de er godkendt. Kirkens budget og regnskab er også offentligt tilgængeligt.

Vil du være med?

Har du lyst til at være med i menighedsrådet? Så får du mulighed for at stille op til det menighedsrådsvalg, som ligger i efteråret 2024. Kontakt vores formand Lars Lodberg på mail lodberg01@gmail.com eller telefon 3052 9592.